메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회과교육연구학회 사회과교육 사회과교육 제43권 1호
발행연도
2004.3
수록면
149 - 170 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As globalization became inevitable, building of world citizenship has developed into one of the most important issues in social studies. Thus, in order to accomplish this goal, it is necessary to reinforce the international law-related education in social studies, which is abided by the global community.
Currently, the international law-related education in Korean social studies field falls short of the world standard. There are not enough contents related to the international law in law-related textbooks, and also, even those contents are written with narrow-minded points of view which in turn make it difficult to understand the international law. Therefore, the international law-related education has to improve and to do so, there have to be independent chapters in textbooks of the social studies.
These international law chapters have to provide correct understanding of the international law and make possible for building one's ability to behave correctly, by including various international law-related case studies.

목차

≪내용 요약≫

Ⅰ.들어가면서 : 문제의식과 연구문제

Ⅱ.국제법 교육의 의의와 현황

Ⅲ.국제법 교육의 대안적 모색

Ⅳ.결론

[참고 문헌]

[Abstract]

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-374-013981057