메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 오토저널 자동차공학회지 제9권 제4호
발행연도
1987.8
수록면
41 - 49 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is an experimental study to improve the characteristics of combustion and exhaust emission gas in the gasoline engine.
These characteristics are influenced by the fuel droplet size.
To improve these characteristics, we make the ultrasonic atomization apparatus, and com­pare with the commercial carburetor.
The results obtained are as follows:
1. Maximum atomization quantity is obtained by the vibrator of resonancy frequency 1.65 MHz in the ultrasonic atomization apparatus.
2. With ultrasonic atomization apparatus, more than 99% of atomization rate can be obtained regardless of intake air temperature, velocity, and air-fuel ratio.
3. Atomization rate of the commercial carburetor increases with the air-fuel ratio and intake air temperature.
4. Difference of atomization rate between the ultrasonic atomization apparatus and the commercial carburetor increases with decreasing air-fuel ratio.
5. Droplet size is about 1-5um at the ultrasonic atomization apparatus, and 80-150um at the commercial carburetor, which indicates the ultrasonic atomization apparatus is excellent
in atomization.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험장치 및 실험방법

3.실험결과 및 고찰

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014073876