메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1996년 춘계학술대회논문집 1호
발행연도
1996.6
수록면
50 - 58 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we introduce procedures of advanced application of computer simulation technique using Finite Element Method to evaluate excessive deformation and stress level of flywheel during manufacturing and engine running mode.
Shrink fitting of ring gear on the flywheel induces excessive deformation, and it exerts bad influence on the flatness of clutch face and assembling the flywheel and clutch assembly. The application of our computer simulation techniques using Finite Element method easily evaluate deformation of the flywheel and play important role in optimizing the t1ywheel.
Also, this technique provide another tool of evaluating stress distribution and stress level during engine running mode. With those Stress results, it is possible to predict the critical area, safety factor and point of stress concentration.


This technique has shortened development period and reduced cost to evaluate deformation and stress analysis of flywheel at the d<sign stage and trouble shooting stage.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.본론

3.F.E. SIMULATION 해석 결과 및 검토.

4.결론.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014112921