메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper studies the effect of vibrational characteristics of a power steering tube analyzed though simulation and experiment. By an experiment analysis and a simulation analysis we found out that the factor of PS system vibration is fluid-structure interaction of tube line. Also, a new method of vibration analysis of fluid-filled piping system is developed. Analytic solutions transformed into the same form as finite-element equations are used for longitudinal, bending and torsional motion of straight, curved and double curved parts of tubes.
From the results of the experimental studies and simulation modeling analysis for vibration of power steering system, we following results of the experiment FRF characteristics and mode shape through tube geometry and filled-unfilled oil of static tube condition that found out increasing natural frequency, and curved parts of tube line of characteristic is dissipate.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.이론적 고찰

3.유한요소 해석

4.실험장치 및 방법

5.결과 및 고찰

6.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014122510