메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2002년 춘계학술대회논문집
발행연도
2002.5
수록면
671 - 676 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
A study of the vibration control of adaptive doubly-tapered cantilevered beams, simulating an aircraft wing, exposed to time-dependent external pulses is presented, whereas the beam structure encompasses non-classical properties such as transverse shear and anisotropy of their constituent materials, the active control capabilities are based upon the implementation of the adaptive feature is achieved through the converse piezoelectric effect that consists of the generation of localized strains in response to an applied voltage. Piezoactuators in the form of patches are considered. The active control involves the dynamic response to arbitrary time-dependent external pulses. The closed-loop dynamic response time histories are obtained via the use of the piezoelectrically induced moment control, and through the implementation of Fuzzy Logic Control that involves a maximum value constraint imposed on the input voltage. In addition to this active feedback control methodology, a passive one based upon the use of the directionality property of anisotropic composite material structures is also implemented. Numerical simulations emphasizing the performance of the adopted control strategies intended to contain and even reduce to zero the response quantities when time unfolds are presented, and pertinent conclusions are outlined.

목차

Abstract

1. 서론

2. 운동방정식

3. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014199626