메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
We present an improved timed token protocol with input rate control. This protocol is essentially a combination of a congestion control scheme for high speed networks and a timed token protocol. For this proposed protocol, we classify traffics into 4 classes according to the characteristics suitable to input rate control. Unlike the timed token protocol, more bandwidth for non real-time traffic is dynamically allocated during congestion, which yields better delay performance of asynchronous traffic and reduces the congestion period. while the delay characteristics of real-time traffic is guaranteed even under congestion. We also investigate the throughput performance of each traffic proposed for different system parameter values. This throughput analysis is made assuming heavy load. The analysis gives the amount of bandwidth allocated to each calss of traffics as a function of system parameters. We present the relationship between the system parameters in order to operate the proposed protocol.

목차

Abstract

Ⅰ. Introduction

Ⅱ. Description of Timed Token Protocol with Input Rate Control

Ⅲ. Model of the Proposed Protocol

Ⅳ. Analytic Results and Remarks

Ⅴ. Conclusions

References

저자소개

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-569-017764088