메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국해양공학회 한국해양공학회지 한국해양공학회지 제13권 제1호
발행연도
1999.2
수록면
1 - 10 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The engine exhaustive valve became essential as the important element. The dissimmilar welding method of exhaustive valve head to stem was asked for manufacturing the engine exhaustive valve, for which the electric resistance arc welding has been conventionally used, resulting in poor quality of the welded joint.
In this paper, not only the development of optimizing of friction welding with more reliability and more applicability but also the development of in-process real-time weld quality(such as strength and toughness) evaluation technique by acoustic emission for friction welding of the engine exhaustive valve(SUH3-SUH35 dissimilar steels) were performed. The high temperature(500, 550, 600℃) creep properties prediction of the friction welded joint of SUH3-SUH35 was investigated relating to the initial strain method(ISM) as a new approach, resulting in obtaining an experimental equation of creep life prediction.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론해석
3. 시험편 및 실험방법
4. 실험결과 및 고찰
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-559-015523541