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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2006년 춘계학술대회 논문집 Vol. II
발행연도
2006.6
수록면
1,248 - 1,255 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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A procedure to determine optimal bolt preload using computer-aided engineering(CAE) technology, especially the finite element method, has been developed for the joint where the stiffness is significant. It is demonstrated that the procedure determines systematically and reliably the preload of connecting-rod bolts in internal combustion engines. That is, the construction and verification of finite element model, the criteria to assess the sufficiency of joint stiffness and fatigue durability, and the procedure to apply the criteria to determine the proper preload systematically are introduced.

목차

Abstract
1. 서론
2. 콘로드 유한요소 해석기법 개발
3. 콘로드 볼트의 체결축력 결정 기준
4. 적정 볼트 체결축력 결정절차 개발
5. 본 체결축력 결정절차의 적용 예
6. 결론
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