메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 2006년도 학술발표대회 논문집 - 계획계 제26권 제1호
발행연도
2006.10
수록면
293 - 296 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As an importance of English education is increasing with 21st century globalization and information-oriented age, it has been suggested various education methods for that. Among them, English village creates an educational environment experiencing English by oneself escaping from the cramming education in class and is one of education facilities recently attracting as an English education facilities. However, there is problem of that is lack of more effective learning space and of study for communication matter between men and the study for space programming is not regularized yet.
This study points out the problem in existing English village and other English education system and suggests a way helping to make the best educational environment. It is about to provide effective educational environment by increasing communication in city through urban regeneration externally and by using ubiquitous technology and change in space programming internally. Now, this is the time for being serious in the study for educational space and system of English village and, through this study, English village may become the interactive space and scene of convenient and effective communication that anybody can experience and learn English naturally in city.

목차

Abstract
1. 서론
2. 커뮤니케이션의 개념과 영어 마을의 이론적 고찰
3. 도심 재생을 통한 커뮤니케이션 학습공간으로서의 영어체험마을의 적용과 의의
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017481745