메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2006년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2006.5
수록면
30 - 37 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, experiments were carried out to investigate smoke behavior in platform of a subway station which currently is in service in Pusan, the second largest city in Korea. The smoke generator and heater are used for simulating the smoke behavior at the fire train break in the platform located in the 2nd basement of the station Video recordings were used to monitor smoke lowering. The structure of subway stations is almost closed to ambient surroundings so that the smoke and toxic gas by fire are to be generally extracted by mechanical ventilation systems. For comparison of ventilation modes, three tests were conducted according to its operating mode of the ventilation systems in the platform: no operation of any ventilation systems in the platform, smoke extraction mode in occurrence of fire (presently running mode) and full capacity of smoke extraction where all vents are activated. The results can be used for determination of the smoke optimal extraction mode and capacity of underground subway platforms and comparing with the numerical prediction results of fire subway stations.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 부산지하철 승강장에서의 연기가시화 실험
3. 실험 결과
4. 결론
감사의 글
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017519442