메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 제41권 제2호
발행연도
2006.4
수록면
237 - 243 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently many road agencies provide real time traffic information for ATIS(Advanced Traveler Information System). These information is made by data from a variety of vehicle detectors. So the vehicle detectors’ accuracy is very important. But unfortunately most vehicle detectors can’t keep data accuracy as they were initially installed. Therefore the paper developed quality control(Q.C.) techniques for vehicle detectors. Of primary interests are the development of Q.C. techniques in which AEVL(Average Effective Vehicle Length) and traffic flow theory (speed-occupancy relationship) are used. By comparing these values against the plausible values, the validity of detector operation can be checked. This Q.C. techniques have tested on two VIDS(Video Image Detection System) data and has been found to yield good results. It has also been found that dust on a lens of a VIDS or a branch of a tree in the view of a VIDS are general problems. These can lead to errors in measured count, speed and occupancy. We anticipate that the use of these Q.C. techniques will keep data accuracy of vehicle detectors and improve real time traveler information reliability.

목차

Abstract
Ⅰ. 연구 배경 및 목적
Ⅱ. 기존연구 고찰
Ⅲ. 품질관리 기법 개발
Ⅳ. 품질관리 기법 적용
Ⅴ. 결론 및 향후과제
인용문헌

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-539-017546051