메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제14권 제2호
발행연도
2005.8
수록면
301 - 310 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
We have concluded that among the 17l(elite 68, non-elite 103, long carrier 74, short carrier 97)out of 181 motor sports drivers taken from the Korean Motor Sports Race showed that 3 factors which lead to compensational unstability shows different results as of their abilities during the race. Cognitive State Anxiety No matter of which carrier, the amount of uneasiness came out to be almost the same. But the difference between the elite drivers and the armature drivers group revealed quiet a difference(p<.001), and interaction of level × carrier(p<.001). Also the non-elite groups showed and more higher anxiety.
The Somatic State Anxiety showed main No matter of which carrier, the amount of uneasiness came out to be almost the same. But the difference between the elite drivers and the armature drivers group revealed quiet a difference(p<.001), but did not show any distinction in carrier. The State Self Confidence elite drivers showed more self confidence than non-elite drivers(p<.001). And also the short carrier group showed more confidence than the long carrier(p<.05). But this difference is so little. The interaction of level × carrier showed (p<.05) finally.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016618241