메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 THE NEW STUDIES OF ENGLISH LANGUAGE & LITERATURE NUMBER 29
발행연도
2004.11
수록면
33 - 50 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article studies how satire and madness are related in Jonathan Swift, by examining selected works of Swift, particularly, A Tale of a Tub, in which Swift played the role of physician-satirists, and in which his personal fears of madness made it a controlling motif. Because of the anxiety left by the civil disruptions of the preceding century, the madman’s very unreason was considered a threat to national unity, endangering the maintenance of uniformity, order, and established principles. Madness was eventually equated with disruptive idleness; the mad, excluded from healthy, orderly society were brutally punished for their irrationality. Swift’s approach in his satire to madness is primarily punitive; his madmen are grotesques, guilty of dangerous nonconformity, justly confined in a fictional, yet realistically grim Bedlam. Swift attacks them to expose their disease and hopefully force them to abandon what he considered their sinfully volitional madness, and finally Swift is using characteristically violent satirical method and equally showing characteristic Augustan revulsion toward madness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016419231