메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第51號
발행연도
2008.8
수록면
341 - 365 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
By means of in-class exercises, exams, assignments, interview, writing new words, dictations, counting strokes and other methods, I have been studied on the acquisition of Chinese Characters with 43 students in the Department of Chinese at Woosong University (Korea). Therefore, the learning of writing Chinese characters in a formal circumstance was investigated, errors were analyzed in the theory of acquisition. The paper aims to illustrate how internal and external factors are effecting on learning Chinese characters, and accordingly, the learning strategies and teaching strategies that learners or instructors may adopt on.

목차

1. 韓國學生漢字基礎及漢字學習情況
2. ??方法與?果
3. 影響漢字習得的內部和外部因素考察
4. 與漢字習得相適應的學習策略和?學策略
5. 結語
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-820-015004983