메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 16호
발행연도
2001.2
수록면
31 - 68 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis studies the development of feminist film theory, focusing on the conjunction of feminism, film theory, psychoanalysis. This brings together a wide variety of theoretical writings and methodology by U.S. and feminist film scholars from 1970s to mid-1980s.
It is about debates surrounding the politics of women and representation, searching for woman subjectivity and identification. These debates center on the position of women in the classical Hollywood narrative, the construction of the women spectator' s desire, and the implicit male bias in psychoanalytically oriented film theory.
Among the subjects treated are images of women on the screen, the use of psychoanalytic theories, concerns over female spectators hip, women' s place in specific genres. It deals with critical reconsideration of psychoanalytic feminist film theory as well as the general debates of this field.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 영화에서의 여성 주체성과 재현
Ⅲ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0