메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 24호
발행연도
2004.12
수록면
499 - 522 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A scenario contains all information about tasks and goals that people participating in film production must perform and achieve in their department. All areas of film production including direction obtain information on the film from the scenario and plan the general direction and methods of works in the areas. The production designer also analyzes the scenario and plans visualization in the preparatory stage of production. If a scenario is selected to make a movie, the director and the heads of different areas analyze the scenario based on their ideas through data collection, discussion, selection and control. In these processes, the style and form of the movie are decided and the decided guidelines are applied to all works of visualization in the department of fine arts. The production designer can visualize the theme and atmosphere of a scenario properly and stylize the personalities of characters faithfully only when he/she makes thorough research in the process of scenario analysis. The analysis and visualization of scenarios are extremely important in film production. It is because visual appearance, emotional atmosphere and the communication of themes depend on the results of the analysis and visualization of scenarios. Thus the present study examined factors that production designers must concentrate on in their scenario analysis and elements that they must consider in visualizing analyzed contents on the screen.

목차

1. 서론
2. 각본의 분석
3. 결론
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0