메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제22집
발행연도
2009.4
수록면
31 - 65 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The general education of Christian higher education is at stake now. The purpose of this study is to give a suggestion for the improvement of general education curriculum of Christian higher education.
The researcher studied the definition of general education, the trends of American general education and literature review. of studies of Korean general education and analyzed the general education of Korean Christian higher institutions. Based on the research and analysis, the purpose of general education of Christian higher education, the principles of constructing general education curriculum, the subjects of Christian liberal education were suggested.
The aims of Christian general education are acquirement of broad knowledge, development of critical thinking, enhancement of moral and ethical senses, fostering civic responsibility, and cultivation of Christian mind.
Some principles of constructing the general curriculum are also suggested: coherence, interdisciplinary approach, real world experience, and use of core curriculum. Further studies should include the role of professors of Christian higher education and the specific contents of curriculum.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 교양교육의 개념(자유교육 vs. 일반교육)
Ⅲ. 미국 교양교육의 동향
Ⅳ. 국내 교양교육의 현황
Ⅴ. 기독교대학 교양교육과정 개발을 위한 제언
Ⅵ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-018399119