메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여행학회 여행학연구 旅行學硏究 第22號
발행연도
2005.6
수록면
71 - 90 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study has surveyed for Jeonlabukdo residents to find perception, preference, demand, price, term, importance, marketing of experiential tourism to provide guidance of experiential tourism indicators.
Analyzed the survey, lots of Jeonlabukdo residents have not gone experiential tourism and the residents want low price of one night tour programs. They prefer outskirt cultural and experiential tourism to culture and experiential tourism in rural area. As they go experiential tourism, they want to go travel with their family and one of effective factors of selecting tour program is type of tourism and place.
The reasons of experiential tourism is to see as much as and to learn as much as they can. The way of how they know what experiential tourism is mass media, newspapers, internet and they suggest to broaden the experiential tourism hereafter.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 조사설계
Ⅲ. 분석결과
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-018499521