메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제17권 제6호
발행연도
2009.11
수록면
8 - 17 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, to determine the amount of soot, the LII, LIS, and laser extinction method, which utilizes a laser, were used in the laminar diffusion flame. And also, based on the temperature and soot measured from the turbulent diesel diffusion flame in the constant-volume chamber using the two-color method and a high-speed camera. Based on the results of these experiments, the LII signal was found to be generally proportional to the amount of soot in the laminar diffusion flame. And we could acquire the temperature and amount of soot in a turbulent diesel diffusion flame effectively by using the two-color method. In addition, this experiment revealed that the KL factor was high at the parts of the chamber where the temperature had dropped but low where the temperature had increased rapidly. Also, the highest temperature of a turbulent diesel diffusion flame was measured to be approximately 2300K.

목차

Abstract
1. 서론
2. LⅡ 및 이색법의 측정 이론
3. 실험장치 및 방법
4. 실험결과
5. 결론
후기
References

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-018991891