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김남홍 (한국철도공사) 이승열 (한국철도공사) 우병구 (한국철도공사) 김명수 (한국철도공사) 이성욱 (한국철도공사)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 추계학술대회논문집
발행연도
2009.11
수록면
2,667 - 2,673 (7page)

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In order to forecast the progress of the track irregularity, we should observe the long-term track quality and divide a track into some separated divisions which have homogeneous property. For this, we define the division of track which has homogeneous property as a ‘Segment’ and manage the ‘TQI(Track Quality Index)’ using track induction data based on each segment.
This paper introduces some methods for estimating track quality using track induction data and suggests a appropriate method at high-speed railroad through comparative analysis of TQI data.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 궤도 길이기반 품질평가 방법을 적용한 TQI 분포
3. 표준편차 방법을 적용한 TQI 데이터 분석
4. EM-120 제공 TQI
5. 결론
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