메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 추계학술대회논문집
발행연도
2009.11
수록면
2,773 - 2,778 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
Bogie for Maglev vehicles are made of aluminium, which helps to reduce the overall vehicle weight. Hence, deformation of bogie frame can affect the dynamic behaviour of the running vehicle. Especially in an EMS-type Maglev vehicle, the flexibility of the bogie frame may affect the levitation performance and dynamic loads, as air gap and acceleration of electromagnet attached to the aluminium bogie frame are input into feedback control system. For that reason, the flexible multibody dynamic model of an aluminium bogie for an EMS-type Maglev vehicle is necessary to predict its behavior, load history and levitation performance accurately. Purpose of this study is to develop a flexible multibody dynamic model of an Urban Maglev vehicle under development, and to predict dynamic characteristics and dynamic loads. To do this, the aluminuim bogie can be expressed as flexible body. Moreover, the feedback control system and electromagnet models are included in the flexible bogie frame model. With the developed model, the dynamic simulations are carried out to predict behavior, load history and levitation performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 모델
3. 해석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-019166603