메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지현배 (경북대학교)
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제48집
발행연도
2010.4
수록면
55 - 84 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goals of this article are to reveal usefulness of correcting items and to grope the plan which the course writing effectively operates. In the course of writing in science and technology, first, the number of errors decreased after correction and the general effect of it was confirmed. Second, the writing corresponding to a synopsis and the sentence writing without the excrescence showed a clear result. Third, rules of orthography and spacing and syntax rules and contents error etc. were not improved significantly.
This research led to the conclusion that dualization of the course writing is effective. The first plan is to divide the course into the fundamental process and the deepening process. In this case, students select the level which is appropriate in oneself. The second plan is to operate the preliminary process of the course writing with a separate way. It is effective to construct an organic system with the helper center of the course writing and to operate a preliminary process for the students to whom the basic writing skill is insufficient.

목차

Abstract
1. 서론
2. 오류의 유형과 첨삭 항목
3. 첨삭의 효용과 강좌 운영안
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-710-002986949