메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관세학회 관세학회지 關稅學會誌 第7卷 第4號
발행연도
2006.12
수록면
99 - 127 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Even if the quality of services statistics has increased in Korea over the last decade, users feel lots of inconvenience in creating trade policy or enterprise strategy. This phenomenon is mainly due to the lack of indicators of services statistics and Korea's institutional inertia for statistics system of trade in services.
The purpose of this paper is to analyse the inherent problems relating to the process and system of services statistics and to prepare some countermeasures for enhancing the information value of service trade statistics. Nonetheless the statistics paradigm shifts, Korea doesn't prepare the effective statistics processing system for trade in services because the services governance is dispersed and decentralized.
This paper suggests that services statistics system should be improved at all points of statistics process, that is, measuring, data processing, verifying, announcing, etc., that the understanding and usage of which the 'services' are not offered free but paid the price should have in mind, and that services statistics categories and indicators should be diversified. It also suggests that improving the quality of services statistics, applying the s-SCM strategy, and preparing the governing rule of services statistics and standard indices for services statistics should be taken for enhancing the information value of service trade statistics.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 및 국제적 논의현황
Ⅲ. 서비스무역통계의 패러다임과 문제점
Ⅳ. 서비스무역통계의 정보가치 제고방안
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002842088