메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Hao Liu (계명대학교) Jaecheon Lee (계명대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
1,059 - 1,065 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The research aim of the paper is to develop the numerical thermodynamic model for a reciprocating air compressor of the vehicle air suspension system. According to the reciprocating air compressor structure, volume variation inside the cylinder, intake air temperature, four different periods in each air compression cycle and heat transfer of the heat sink are analyzed in modeling. The numerical model of compression process as well as temperature variation of the air compressor heat sink is constructed in the condition that the air compressor continuously charges air into a tank. By using the thermodynamic model presented, the numerical simulation results indicate that the developed model can correctly describe the working process of the reciprocating air compressor.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. NUMERICAL THERMODYNAMIC MODELING
3. VALIDATION EXPERIMENT
4. COMPARISONS OF NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENT
5. CONCLUSIONS
ACKNOWLEDGEMENTS
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002778063