메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김병수 (인제대학교) 김청운 (인제대학교) 윤득선 (인제대학교) Zhu xinhui (인제대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
1,142 - 1,148 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Air springs are prevalently used as suspension in automobiles and it improves stability and comfort by enhancing the impact-relief, breaking, and cornering performance. Air spring can be classified into four kinds depending on their form and use; Convolution, Diaphragm, Rolling lobe, and Bellows. Among four types of suspension, this study focused on sleeve type of air spring since it has potential for ameliorating the quality of automobiles, specifically in its stability and comfort improvement. The sleeve type which consists of upper plate, lower plate, and rubber sleeve, can improve stability and comfort by decreasing the shock through rubber sleeve. This study used MARC, a nonlinear finite element analysis program, in order to find out maximum stress and maximum strain depending on reinforcement cord's angle variation in sleeves. The properties were found through uniaxial tension and pure shear test, and they were developed using Ogden·Foam which is an input program of MARC. The study shows internal maximum stresses and deformation according to the changes of cord angle, resulting the smaller the Young's modulus becomes, the more maximum stresses decrease.

목차

Abstract
1. 서론
2. Air Spring의 구조
3. 슬리브 재료 물성시험
4. Air Spring의 유한요소 해석
5. 유한요소 해석 결과 및 고찰
6. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002789164