메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임재환 (SK에너지 정보전자소재연구소) 최기석 (SK에너지 정보전자소재연구소) 김산선 (SK에너지 정보전자소재연구소) 오전근 (SK에너지 정보전자소재연구소)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
1,472 - 1,476 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, Plug-in HEV and electric vehicle development as well as a hybrid car are increasingly activated. Battery system research and development is one of the most technology in achieving HEV, PHEV and EV. For accelerating battery business, we produced many developing facilities and tried to precede so many test items of battery system for a few years. Our Battery HILS (Hardware In the Loop System) is the most attractive equipment for performance, durability test in a battery system including algorithm development of BMS. By using this equipment, we can suggest optimal specification of battery system to vehicle company by its simulation result in initial developing stage. Also we can do trouble shooting about problem of battery system possible to field. Here, we will be explained about systematic structure of HILS and test result of battery system using B-HILS.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 시험 평가
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002789806