메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박영일 (서울산업대학교) 이영엽 (철도공사연구원) 이준원 (철도공사연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
1,647 - 1,652 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Analysis on hybrid system locomotive is proposed. Growing concerns on saving energy and preventing global warming have been pressing the industry to produce locomotives with less exhaust emission and better fuel economy. Under these circumstances, several hybrid system locomotive models are released. And also fuel-cell system locomotive is released by replacing diesel engine to fuel-cell.
Korail announced "ECO-RAIL 2015" which shows vision for epoch-making green-growth in railway system. To achieve Low-carbon green growth Echo-design, Echo-operation, Echo-investment were set up as strategic targets. In order to make high value added in railway system Korail was very aggressive in pursuing the policy of developing the hybrid system locomotive which is adopted the LNG or battery system to set the goal of practical use by 2021.

목차

Abstract
1. 서론
2. 하이브리드 시스템적용 열차 현황
3. 하이브리드 열차 작동분석
4. 하이브리드 열차 기술 개발
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002790114