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학술저널
저자정보
주형준 (자동차부품연구원) 김기훈 (자동차부품연구원) 박재용 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제18권 제5호
발행연도
2010.9
수록면
50 - 55 (6page)

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In recent years, the development of fuel cell vehicles has further accelerated because of environmental problem and petroleum resources shortage. The fuel cell vehicles have the stack which converts fuel to electricity. The stack is usually mounted by bush to isolate the vibration of chassis and body. This paper analyzed the vibratory characteristics of stack and chassis, body system. The wheel forces of fuel cell vehicle are measured to estimate the road load data. And the paths of vibration from wheel to stack are analyzed by CAE. According to the test and CAE results, the improvement of stack vibration are evaluated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연료전지 차량 스택 진동 기여도 분석
3. 연료전지 차량 스택 진동 개선 연구
4. 결론
References

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