메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤유진 (성균관대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제17호
발행연도
2010.8
수록면
161 - 194 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is an investigation of several questions about English Immersion Programs(EIP) for elementary school children in Korea. First, I have investigated the effects of the factors(age, the amount of input learners receive inside and outside the school, language anxiety, attitude toward language and culture, subject's opinion on instructor's teaching method, types of motivation) on the learners within the programs. Second, I have examined whether an English Immersion Program improves learners' English abilities. Third, I have investigated whether an English Immersion Program influences learners' preference of languages and cultures. Fourth, I have explored how the factors influence their English abilities and preferences, depending on whether children participated in an English Immersion Program or a non-Immersion Program. Although this study revealed that the children of the English Immersion Program developed proficiency more efficiently than the non-Immersion Program children and that the majority of English Immersion Program children do not devalue their mother language and culture, it is still under discussion as to whether these findings would be applicable to all English Immersion Programs in Korea.

목차

Ⅰ. 서론 및 연구의 필요성
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (82)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-002691653