메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최상욱 (아주대학교) 김영민 (아주대학교) 이재천 (아주대학교) 이우동 (아주대학교) 정종덕 (한국철도기술연구원)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2010.10
수록면
2,120 - 2,129 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes how to efficiently handle and effectively manage a lot of data generated in the Urban Rail Transit Standardization Project. This project is a kind of large-scale and complex systems which, in general, require a long development period and the participation of many engineers from a variety of organizations. As such, it is necessary to construct a database (DB) to handle those resources and constraints. The DB should be managed effectively not only during the development period but also for later use even after its completion. In this study, a DB construction method is first described for the Urban Rail Transit Standardization Project. Then, it is discussed how to utilize the generated DB and how to access it. Specifically two methods for access to the DB are described with emphasis on the Web access. This paper discusses further on the management of the traceability and change history. The traceability will provide a strong basis for the new development of systems in which case the products of previous projects, standards and regulations perspectives needed to be reused or considered. Particularly, the incorporation of the newly introduced or just changed standards or regulations can easily be done in the new development using the traceability among the changes in them. The results of the study are expected to be used in the development of other large-scale and complex systems.

목차



참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-003866302