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학술대회자료
저자정보
양현준 (인하대학교) 강도원 (인하대학교) 이종준 (인하대학교) 김동섭 (인하대학교)
저널정보
한국유체기계학회 한국유체기계학회 학술대회 논문집 유체기계공업학회 2010 유체기계 연구개발 발표회
발행연도
2010.12
수록면
5 - 10 (6page)

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This study investigated the changes in performance and operating characteristics of an F-class gas turbine according to the change of working fluid from air to carbon dioxide. The revised gas turbine is the topping cycle of the semi-closed oxy-fuel combustion combined cycle. With the same turbine inlet temperature, the CO₂ gas turbine is expected to produce about 85% more power. The main contributor is the greater compressor mass flow and the added oxygen flow for the combustion, Compressor pressure ratio increases about 50%, However, the gas turbine efficiency reduces about 10 %. Modulation of inlet guide vane to reduce the mass flow, the major purpose of which is to reduce the compressor inlet Mach number, was also performed.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. CO₂ 브레이튼 사이클의 특성
3. 시스템 구성 및 모델링
4. 해석 결과
5. 결론 및 요약
후기
참고 문헌

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