메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의상디자인학회 한국의상디자인학회지 한국의상디자인학회지 제8권 제3호
발행연도
2006.12
수록면
35 - 47 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to suggest the Deconstruction theory that is changing and developing by being converted into visual from as cultural code which reflects the spirit of the times and art style as well as to analyze the phenomenon of deconstruction expressed in the Fashion photographs.
Fashion photographs are historical documents presenting us with the evidence of the ideal body types and culture throughout time. Fashion photographs is direct information about the fashion itself, and at the same time, it transmits various circumstances of the times.
Fashion photographs has opened a new aspect called visual communication, when it's seen in new, more profound way, instead of being locked in its visible frame. Photograph is no longer a mere means to preserve documentation or pursue artistic expression. Instead, it's now regarded as a way to pursue visual transmission owing to its cognitive psychology, and this is a remarkable step toward new thing.
In this study, the possible visual information function of photograph was explored from diverse aspects, such as the combination of photo and design, its linking to printing technology's mass production function, or the development of its imagery symbolism.
This study shows that the nature of deconstruction can be explained as deconstruction of the sexes, deconstruction of the time and space, and deconstruction of the genre.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 해체주의의 이론적 배경
Ⅲ. 패션사진의 개념과 분류
Ⅳ. 현대 패션사진의 해체적 경향
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-592-004133462