메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
19세기영어권문학회 19세기 영어권 문학 19세기 영어권 문학 제15권 1호
발행연도
2011.2
수록면
59 - 78 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the perspective of M. M. Bakhtin's theory of the carnival in Rabelais and His World, this paper examines the ‘carnivalesque imagination' in William Wordsworth's autobiographical poem, The Prelude. The key phrase of the paper refers to various characteristics of the medieval popular carnival such as the carnivalesque ambivalence, the gay relativity, the inversion of the social hierarchy, and the people's festive laughter demolishing the cosmic and political fear of death and oppression. In The Prelude, the motif of the canivalesque imagination can be found not only in the romantic symbol of the “correspondent breeze” at the beginning but also in various climactic episodes of the so-called “spots of time,” and most importantly, in Wordsworth's ambiguous representation of the French Revolution and the St. Bartholomew Fair in London, and finally in the poet's hope for the future of humanity at the end. In view of Bakhtin's theory of the carnival, Wordsworth's poem ultimately celebrates the ambivalent but creative power of the carnivalesque imagination shared both by humanity and nature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-840-004172537