메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유재욱 (건국대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제11권 제1호
발행연도
2011.03
수록면
127 - 142 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the relationships between competitive-behaviors attribute and firm performance in Korean life-insurance industry. The findings of a multiple regression analysis of ten-years sample of life-insurance companies in Korea represent that the action frequency has significant positive relations with new business rate whereas the response frequency of them has significant positive relations with persistent business rate. Inconsistent with the hypotheses, however both action- and response-speed did not reveal the positive relations with either of quantity or quality of firms performance. The present study contributes to an under-researched, yet very important area in competitive dynamics. In particular, the findings of this study imply that future study in competitive dynamics should adopt a dynamic approach than static approach in an empirical analysis. They are also valuable to practicing managers in life-insurance firms in Korea by adding their understanding of the ongoing competitive dynamics in the market.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 연구 가설
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-004236322