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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정기한 (경상대학교) 김금수 (경상대학교) 신재익 (경상대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제11권 제1호
발행연도
2011.3
수록면
179 - 199 (21page)

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The purpose of this paper is to investigate the relationship among web site characteristics, e-satisfaction, e-trust, and e-loyalty and to provide the implications of marketing strategies for online shopping of teens. The results of this paper are as follows. First, informativeness, styling, ease of use, and fulfillment of web site characteristics affect positively e-satisfaction except security. Second, informativeness, ease of use, fulfillment of web site characteristics, and e-satisfaction affect positively e-trust except security and styling. Third, e-satisfaction and e-trust affect positively e-loyalty. Therefore, managers should enhance web site characteristics to foster e-loyalty of teens.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형과 조사설계
Ⅳ. 결과분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (57)

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