메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황종배 (건국대학교) 안희돈 (건국대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.11 Number.1
발행연도
2011.3
수록면
77 - 97 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effects of English medium instruction (EMI) at a college level on students' acquisition of the content knowledge and their English ability. It also compares students' level of interest in and satisfaction with an EMI course and the same course taught in Korean. One of the researchers of the present study taught two classes of the same subject, Introduction to Applied English Linguistics, one in English and the other in Korean. Students' acquisition of content knowledge was measured through two in-class exams (midterm and final), and their improvement of English ability through the comparison between the two English proficiency tests executed at the beginning and the end of the semester. The students' level of interest and satisfaction were also measured through the official course evaluation. The results show that there is no significant difference in students' acquisition of content knowledge and their English ability between the EMI course takers and the Korean course takers. The results also demonstrate that the EMI course takers showed as high satisfaction and interest as the Korean course takers, which shows that students' satisfaction and interest may not be much related to the medium of instruction.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-740-004184647