메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유민혜 (이화여자대학교)
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.47 No.1
발행연도
2011.3
수록면
67 - 89 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores the role and function of fools in Shakespeare’s comedies in terms of liminal experiences and carnivalesque laughter. Through a detailed analysis of Falstaff in The Merry Wives of Windsor (1600), the article will show how fools mainly play with the grotesque realism of physical bodies and how they can impose primitive playfulness and subversive awareness on both characters and audience. In a rigid Elizabethan society with stringent control and hierarchy, fools provided their audience with the experience of temporary displacement and trespass using uncontrollable bodies and floating discourses of them. Moreover, fools effectively implement their subversive roles to reveal the unpleasant conflicts and disorders existed in a society refusing the fictional concept of seamlessly harmonious social structure. They also created the laughter which effectively delivers serious and ridiculous meanings of the subjects in a community. Thus, Shakespeare powerfully displays ambiguous and complex characteristics of comedies by integrating fools with the carnivalesque energy of laughter.

목차

Ⅰ. 들어가는 글
Ⅱ. 카니발적인 바보광대: 폴스타프
Ⅲ. 나가는 글
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-840-004482052