메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Linda Bondy (나사렛대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.19
발행연도
2011.4
수록면
25 - 35 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The board's visionary and authoritative roles in developing a quality Christian school will be discussed by looking at the major roles of a board member. From the discussion on the characteristics of a board of a successful Christian school, six reasons should compel Korean Christian schools to work on accreditation from an agency that is independent of the individual educational institution. They are the need for a good public image, a reflective mirror, recognition of cultic thought, resources, support, and a reflective analysis. In summary, it is important for Christian schools to seek accreditation from an agency outside of their local church or denomination to allow for quality and excellence in their schools.

목차

ABSTRACT
Visionary Role
Authoritative Role
Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-004491298