메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
소태영 (한세대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제28집
발행연도
2011.3
수록면
83 - 114 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the study of church curriculum that emphasizes systematization and effectiveness, mysterious and transcendental dimension for church curriculum development has been ignored. However, today's study of church curriculum tend to turn from goal-oriented curriculum to the curriculum that reflects mystery and wonder of God. Just as artists continue to get inspiration in the process to create an art, church curriculum should be an artistic work to express God's vision in mystery and wonder that people can not expect. Artistic church curriculum is to create beautiful harmony of vision, content, method, environment, and evaluation. Among these five elements for church curriculum development, there is no fixed order, but beautiful dance of interactions to move towards harmony. This dissertation explains how important teaching methods are and introduces how teaching methods such as poetry, picture, and storytelling create harmony with educational vision, content, environment, and evaluation.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 교육과정의 예술적 재개념화
Ⅲ. 예술작품의 창조로서 교회교육과정
Ⅳ. 예술을 활용한 교수학습 방법들
Ⅴ. 나가는 말: 우연한 발견을 기대하면서
참고문헌
Abstract

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-004448095