메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李尙秀 (부산대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제26집
발행연도
2011.3
수록면
477 - 493 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
I suggest the “Education of collocation” to improve their ability of grammar about the aspect 「te-iru」 for intermediate and an advanced Korean students who learn Japanese.
For this reason, I research mutual relationship about learning of 「te-iru」 and student's ability of Japanese.
1) Is there any relationship between a percentage of correct answers of 「te-iru」 that intermediate and an advanced students who learn Japanese and students' ability of Japanese?
2) About collocations, does percentage of correct answers about 「te-iru」 have any differences of derivative meaning and basic meaning?
3) About collocations, Are they effective to raise correction that they choose correction of 「te-iru」
4) About collocational view, If they understand meaning of 「te-iru」, is there any relationship with Japanese ability of students?
5) For now on, for students who learn Japanese, does this way to study related with collocation of 「te-iru」 is effective?

목차

1. はじめに
2. 先行?究
3. ?究目的及び?究方法
4. アスペクトの連語的捉え方と?習者の日本語能力との相??係
5. 文法?育への提言
6. むすび
?考文?
【논문초록】

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-910-004449292