메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주연 (한양대학교)
저널정보
한국문화산업학회 문화산업연구 문화산업연구 제11권 제1호
발행연도
2011.4
수록면
89 - 110 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how crossover, which is rooted from postmodernism, has been represented in “Open Concert” which has used crossover as a program format since this program first aired in KBS(Korean Broadcasting System) and has influenced in Korean society as a whole. In doing this, this study qualitatively analyzes “Open Concert” to air from 1993 to 1999.
According to findings, “Open Concert” reveals postmodernistic phenomena as follows: Open Concert had triggered to introduce various kinds of crossover music programs and performances in Korean entertainment industry. In particular, blurring the distinction between high culture and mass culture, namely the main theme of “Open Concert”, would be explained through postmodernism. In this regard, that “Open Concert” based on crossover had been famous in Korean society would be indicated that new social order came into being with the collapse of old social order including politics, economy, society and culture.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌연구
Ⅲ. 방법론
Ⅳ. 분석: KBS ‘열린 음악회’의 역사적 고찰 (1993-1999)
Ⅴ. 결론 및 논의
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-381-000468736