메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
구옌반타오 (건국대학교) 조용범 (건국대학교)
저널정보
대한전자공학회 대한전자공학회 학술대회 대한전자공학회 2011년 SoC 학술대회
발행연도
2011.4
수록면
359 - 364 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
3D video based on stereo/multi-view representations is becoming widely popular. Real-time encoding/decoding of such video is an important concern as the number and spatial/temporal resolution of views increase. Significant improvement in video compression capability have been demonstrated by using H.264/MPEG-4 Advanced Video Coding (AVC) standard. H.264/AVC standard is the latest video compression standard with a lot of relatively new technology technical developments. In this paper, we propose to use extension of H.264/MPEG-4 AVC to implement Multi-view Video Decoder on embedded system with multi-view high profile. Beside, nearly every new computer or embedded system contained a graphics processing unit (GPU) accelerated to providing a high performance, visually rich and interactive 3D experience. To optimize design, we propose to use graphics processing unit to accelerate Multi-view Video Coding (MVC) decoder operation.

목차

Abstract
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. 3D GRAPHICS ENGINE ARCHITECTURE
Ⅲ. MULTI-VIEW VIDEO DECODER ARCHITECTURE
Ⅳ. IMPLEMENTATION MULTI-VIEW VIDEO DECODER BY USING GPU
Ⅴ. EXPERIMENTAL RESULT
Ⅵ. CONCLUSION
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-569-000250272