메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jong-Bum Ha (금오공과대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제20호
발행연도
2011.8
수록면
347 - 363 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study examined on what individual variables affect learners’ meta-awareness during chat activities. Participants were 83 English teachers of secondary school and 68 university students. Written questionnaire in the form of survey was used to investigate the effect of learner factors on their attention to form during chat activities. The target variables included career status, blood type, online chat experience in English and Korean, and self-perceived personality. The results showed that while the other variables did not tell any significant differences, career status and blood type were the two significant factors that explained different level of meta-awareness. These results give some methodological implications for this line of research, although it may be hard to implement these findings in the EFL classroom.

목차

1. Introduction
2. Literature Review and Research Question
3. Research Method
4. Results and Discussion
5. Conclusions
References
〈부록〉 설문지(학생용)

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-705-000319390