메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김병관 (한국철도공사연구원) 윤태관 (University of Tennessee) 마창영 (한국건설기술연구원)
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 第46卷 第4號
발행연도
2011.8
수록면
245 - 256 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Due to developments of sensors and communication technologies, ITS(Intelligent Transport System) can be used widely and numerous detectors are operated to collect traffic data in these systems. Raw data from detectors need to process certain phases to provide traffic flow data for traffic operators and users. Specially, traffic flow data which are offered to them in uninterrupted roads, highway is link travel information. Collecting data from detectors can fluctuate according to driver’s behaviors, collecting errors and noise even in same condition link, and it will make instability in the process. Eventually, we need to consider the smoothing method which can represent real situation and decide whether fluctuation or not. In these reasons, this paper aims to determine appropriate smoothing data that can increase reliability and make sure the effect for link travel information.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 평활화 대상 자료 선정 방법론
Ⅳ. 평활화 과정 및 평활화 대상자료 선정
Ⅴ. 결론 및 향후과제
인용문헌

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-539-000384791