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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고형석 (선문대학교)
저널정보
한양법학회 한양법학 한양법학 제34집
발행연도
2011.5
수록면
117 - 153 (37page)

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Recently, contents transactions by means of electronic commerce are increasing rapidly and damages of users in this part are increasing. There are the electronic transaction consumer protection law and the Act on the promotion of content industries which aim to protect users in digital contents transactions.
But the electronic transaction consumer protection law has limitations in digital contents transactions executed by on-line because seeking for a consumer protection centering around a contracting method. Also, Act on the Promotion of Content Industries is a sort of acts on promotion of industries. Therefore, if provisions protecting users are added, it could be contrary with the legislation goal of this act.
So, the legal protection of users which considers the quality of digital contents transactions must become accomplished with not amendment of current laws but enactment of a special law.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 전소법 및 콘진법의 적용범위
Ⅲ. 거래단계별 이용자보호(구체적 보호방안)
Ⅳ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (39)

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이 논문과 연관된 판례 (2)

  • 대법원 2010. 9. 30. 선고 2008두16377 판결

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  • 대법원 2006. 2. 10. 선고 2004도9073 판결

    [1] 온라인 디지털콘텐츠산업 발전법 제18조 제1항, 부칙(2002. 1. 14.) 제1항, 제2항 등의 규정에 의하면 위 법이 보호하려는 온라인콘텐츠는 정보통신망에서 유통되고 있는 모든 온라인콘텐츠가 아니라 타인이 상당한 노력으로 제작하여 표시한 온라인콘텐츠 중 위 법 시행(20

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