메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이윤길 (호서대) 이지숙 (호서대) 김혜원 (호서대)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第27卷 第11號
발행연도
2011.11
수록면
117 - 124 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims to reconsider the states of classroom which has been regarded as the one of the important place for students but ignored for the topic of research because it is too friendly and conventional to everybody. We studied the relationships between the psychological states of students and the location of seating in the classroom to enlighten the psychological role of the classroom which is accepted for the standard without criticism for a long time. Especially, we compared the location of students in the classroom to the psychological states of students concerning the suicide such as suicidal thinking and attitudes, youth problem behaviors, the methods to deal with the problem and so on.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구방법
3. 연구결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-540-001053174