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학술대회자료
저자정보
권삼영 (한국철도) 이기원 (한국철도) 조용현 (한국철도)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
1,503 - 1,510 (8page)

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The dropper length calculation method about the normal same encumbrance spans is well known independent to whether the pre-sag is given or not. But, the dropper length calculation method for the elevating span which consists in the end area of a tensioning section and normally consists with overlaps is not well known.
In this study, firstly, we investigate the dropper length calculation method about the elevating span whether the insulator is contained in or not, we also recognize the effect of dropper length due to the change of the take-off point. Secondly, we very this calculation method with a catenary sample data and check again with Gyeongbu HSL design data.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 일반 경간의 드로퍼 길이 계산 기법
3. 오버랩 경간에서 무효 인상 지점인 “take-off 지점”
4. 무효 인상 경간에서 드로퍼 길이 계산 기법
5. 애자가 달려 있는 무효 인상 경간의 경우
7. 사례 계산
8. 결론
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