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김성종 (한국건설교통기술평가원) 김태건 (선진엔지니어링) 엄범규 (서울과학기술대학교) 강부병 (우송대학교) 이희성 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
1,881 - 1,887 (7page)

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The speed-limit regulation on the turnout is the main cause which hinders the speed-up of conventional lines among many factors. The specification speed for the train which passes the turnout system is lower than that on the general track. In this paper, shape of guard rail of Daegu Metropolitan Transit Corporation was investigated, and the effect of the variation of guard rail length on the running safety of a vehicle was analyzed for the purpose of speed improvement on turnout using the developed analysis method.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 대구 지하철공사 분기기 가드레일 형상 검토
3. 주행안전성 해석
4. 결론
참고문헌

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