메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이태윤 (한국철도) 김경희 (한국철도) 김동희 (한국철도)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
3,264 - 3,267 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many countries are pursuing the policy of activation of the railway that are means of high-efficiency eco-friendly for a sustainable low-carbon green growth through railroads" logistics, the Korea government also aims to increase railroad logistics two or three times more than present railroad logistics. But there are problems to expand the terminal infrastructure that are the limitation of geographical conditions and huge costs.
We are developing the simulation to analyze the result by changing the operation method of yard trailers, reach stackers and gates. This paper aim to analyze gate performance adopting RFID.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 시뮬레이션 개발
3. 게이트 프로세스 성능 비교
4. 이송장비 운영방안 시나리오
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-001086913