메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤영길 (한국파워트레인) 장영기 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
763 - 766 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Welded parts between the front cover and the lug of torque converter requir endurance to withstand strong torque generated by an engine. Bead geometry is an important factor which decides the mechanical property of welded. Bead geometry is affected by welding current, voltage and speed. Therefore it is important to select an appropriate welding condition. This project proposes the method of selecting the most proper welding condition when welding lug on the front cover of Torque converter. It also suggests the bead width and height of bead which can decide the quality of welding by utilizing response surface method which is one of the designs of experiments and the most appropriate welding condition by using Desirability Function.

목차

Abstract
1. 서론
2. 용접 실험
3. 시험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001354829